Brom bij aansluiten beolab 6000 op beocenter 9000

4 replies
De speakers werken perfect meteen beocenter 9300 via powerlinkkabels. Nu probeer ik mijn beocenter 9000(2501)aan te sluiten op mijn beolabs 6000 (mk1). Terwijl ik de knop van mijn beolabs omschakel van powerlink naar line-in-aansluiting, beginnen de luidsprekers te brommen. Als ik mijn smartphone aansluit via andere cinch/3,5mm verdwijnt het gebrom en kan ik muziek afspelen zonder gebrom. Zodra ik echter de beocenter 9000 probeer aan te sluiten, komt het gebrom terug en blijft het. Ik heb geprobeerd een gewone cinchkabel aan te sluiten op de pre-amp-outs naar lijn 1-aansluitingen bij de beolabs. Ik heb muziekgeluid op beide luidsprekers maar ook de brom. Doe ik hier iets verkeerd met kabels en aansluitingen?
Probleem is, 9000 heeft speakerlink en 9300 heeft powerlink. 9000 met de bl6000 is geen goed huwelijk vrees ik. Stel anders je vraag eens aan Steave van Sounds heavenly. Die gast wel ern oplossing vinden. waarom gebruik je niet de bc9000 met passieve speakers en bc9300 met lab6000?
Was er al bamg voor...Ik had Steve al gemaild, hij had geen tijd ivm

Privezaken. De 9300 doet het niet goed meer en

Ik had nog een 9000 staan. Passief heb ik bedacht Maar heb liever de beolabs. Ik blijf hangen op een Mogelijkheid cinch naar 8din. Ik kan misschien Nog een aardelus maken. Weet alleen niet hoe
Beste Ernstkleine, wat is er verkeerd met je 9300 als ik mag vragen?  
or
BeoWorld Gold Membership card
Join BeoWorld

Register to access the forums, reference material, and exclusive member benefits — including our monthly prize draw.

Become a Member

December 2026 Prize Draw

Gold Members Only

As a Gold member you're automatically entered into our exclusive prize draw — your chance to win iconic Bang & Olufsen products. A unique benefit of BeoWorld Gold membership, every draw brings a new opportunity to win something special.

BeoSound Level

1st Prize

BeoConnect Core

2nd Prize

BeoRemote Halo

3rd Prize